Göteborgs Symfonikers pop up på Frölunda torg har blivit tradition. Tusentals besökare stannar till och lyssnar i shoppingvimlet. En stund att pausa, ta in musiken och bara njuta. I år får vi åter höra den mäktiga Ödessymfonin av Beethoven med sin berömda inledning där ödet knackar på dörren. Innan dess en medryckande orkesterpärla av Mozart, den fartfyllda uvertyren till operan Figaros bröllop.
Dirigent är Marjolein Vermeeren.
Fri entré

