På Göteborgs Konstmuseums entrétak hittar du Bar Himmel, en av Göteborgs största uteserveringar – och i juni 2026 öppnar den igen efter ett års paus. Här kan du slå dig ner med något att dricka i solen och blicka ut över Götaplatsen, Poseidon och paradgatan Avenyn. Med sitt centrala läge har Bar Himmel länge varit en sommaröppen mötesplats för både göteborgare och besökare.