På Göteborgs Konstmuseums entrétak hittar du Bar Himmel, en av Göteborgs största uteserveringar – och i juni 2026 öppnar den igen efter ett års paus. Här kan du slå dig ner med något att dricka i solen och blicka ut över Götaplatsen, Poseidon och paradgatan Avenyn. Med sitt centrala läge har Bar Himmel länge varit en sommaröppen mötesplats för både göteborgare och besökare.
Sommaröppen uteservering
Bar Himmel (öppnar igen i juni 2026)
En av Göteborgs största uteserveringar.
